Teljesen fölöslegesen tartalékoljuk nem használt eszközeinket

A háztartások kétharmadában van olyan telefon, táblagép vagy laptop, amit se használni nem akarunk, se megválni tőle.

Hacsak nem azért tettük a szekrény mélyére korábbi elektronikai eszközünket, hogy évek elteltével régiségként, az eredeti árának többszöröséért adjunk túl rajta, fölöslegesen foglalja a helyet – sokkal jobban járhatunk, ha nem használt kütyüjeinket átpasszoljuk valaki másnak.

A MediaMarkt és az Opinio közös, 1100 fő bevonásával készült kutatásából kiderült, hogy az egyébként is nagyon árérzékeny hazai felhasználók egyre szívesebben vesznek használt készülékeket, főleg a 30 év alattiak. Leginkább számítógépeket vagy laptopokat vásárolnának, de mobilok, háztartási nagygépek és tévék másodkézből való beszerzése iránt is van nyitottság. Az emberek 62%-ának van használaton kívüli műszaki cikke, a többség (62%) azt sem tudja, mit kezdhetne vele, míg a megkérdezettek 14%-a szentimentális okokból, 17%-a adattárolási céllal, 15%-a pedig azért ragaszkodik hozzá, mert “majd jó lesz valamire”. A MediaMarkt szeretné, hogy a nem használt eszközök visszakerüljenek hozzájuk, amiket felújítva olcsóbban tudnak majd újraértékesíteni, vagy továbbíthatnak újrahasznosítás céljával.

Ugyanezen kutatás vizsgálta a költési hajlandóságot is. A résztvevők 42%-a szerint a tavalyi évhez képest romlott a gazdasági helyzet, és nem hisznek abban, hogy jobb lesz, míg 22% gondolja úgy, hogy rosszabb nem lett, de jobbra sem számít. A legtöbben úgy érzik, 31-50 ezer forinttal többet kell költeniük havonta fixen, mint egy évvel ezelőtt, miközben a fizetések nem vagy elhanyagolható mértékben (legtöbb esetben max. 11-20 ezer forinttal) nőttek.

Ezt a vásárlók azzal kompenzálják, hogy olcsóbb terméket vesznek: a megkérdezettek 62%-a mondta, hogy műszaki cikk vásárlásánál kompromisszumot köt, de élelmiszerek esetén még nagyobb ez az arány: 85% nyúl inkább a kedvezőbb árú alternatívákért. Ezzel együtt viszont ugyancsak 85% vásárol sajátmárkás termékeket, műszaki cikkeknél a márka csak az 5. legfontosabb a döntéshozatalnál figyelembe vett szempontok közül.

Forrás: pcwplus.hu

Kép forrása: bworldonline.com