A Samsung Electronics márkaértéke kétszámjegyű növekedést mutat, ezzel 2022-ben ismét a TOP5 legjobb nemzetközi márka listáján szerepel

A Samsung Electronics idén is bekerült az Interbrand nemzetközi márkatanácsadó Best Global Brands 2022 listájának első öt márkája közé. A Samsung márkaértékét 87,7 milliárd dollárra értékelték ebben az évben, ami 17%-os növekedést jelent a 2021-ben mért 74,6 milliárd dollárhoz képest, így a vállalat zsinórban harmadik alkalommal kap helyet a TOP5-ös lista ötödik helyén az összesen 100 fős rangsorban. 

Ezt az eredményt a Samsung éves pénzügyi teljesítménye – ami már megközelíti a járvány előtti szintet – és az adathasználat emelkedése miatt a memóriák iránti megnövekedett kereslet alapozta meg. A Samsung 2021-ben 20%-os márkaérték-növekedést ért el 2020-hoz képest, amit idén is kétszámjegyű növekedéssel folytatott. A márka előszőr 2012-ben került fel a TOP10-es lista kilencedik helyére, és azóta minden évben sikerült erősödnie a rangsorban, 2017-ben hatodik majd 2020-ban ötödik helyen végzett.

„A Samsung két egymást követő évben is kétszámjegyű növekedést tudott felmutatni márkaértékében, mindezt globális vásárlóink támogatásának köszönhetően – mondta YH Lee, a Samsung Electronics ügyvezető alelnöke és marketing igazgatója. – Köszönetképpen az egész vállalat egy csapatként fog továbbra is együttműködni annak érdekében, hogy még jobb és minden igényre megoldást kínáló vásárlói élményt nyújthasson.”

Az Interbrand által értékelt különböző szempontok a Samsung márkaértékének meghatározásában

2021 végén a Samsung létrehozta a Device eXperience részleget, hogy növelje a termékek közötti szinergiát, és új szintű élményt nyújtson a vásárlóknak. Továbbá a Samsung elindította a Customer eXperience-Multi Device Experience Centert is, hogy erősíthesse a több eszközzel való kapcsolódási élményt is.

Emellett a Samsung integrálta termékkategóriáiba a SmartThingst is, amely inkluzív ökoszisztémát és összekapcsolt élményt tesz lehetővé. Az alkalmazás segít a felhasználóknak, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki a készülékeikből, valamint, hogy a már meglévő, harmadik féltől származó eszközöket is csatlakoztathassák ehhez az ökoszisztémához.

A vállalat szintén ebben az évben létrehozta a Future Generation Lab-et, hogy elősegítse a következő generáció tevékenységeivel kapcsolatos hiteles beszélgetéseket. Az ebből származó meglátásokat a termékekben és a marketingtevékenységekben egyaránt alkalmazták.

A fogyasztói tapasztalatokon alapuló innovatív termékek mellett, a következetes beruházások segítségével a fejlett technológiák, például a mesterséges intelligencia (AI), az 5G, az autóipar és a robotika területeinek fejlesztései is szerepet játszottak a Samsung növekedésében.

forrás: samsung.com